PRAKSIS

Vi tror året hos oss vil utruste deg til et liv som en etterfølger av Jesus og praksis er en viktig del av skoletilbudet. Kombinasjonen av solid undervisning og praksis gir viktige erfaringer for utvikling og læring.

Den ukentlige praksistreningen foregår hovedsakelig gjennom involvering i din lokale menighet. Skolen har et stort fokus på menighet og menighetsliv. Om du ønsker det, vil du bli gitt anledning til å investere i ulike sider av menighetslivet i Kristent Fellesskap Bergen. bl.a gjennom:

• Velvet, menigheten sitt ungdoms -og studentarbeid
  • Førtenningsarbeidet, Sync
  • Søndagsskolen
  • Lovsangsarbeid
  • Tekniker team (lys/ lyd/ projektor/ podcast/filming)
  • Menighetens bibelgrupper
  • Ukentlig gateevangelisering gjennom Bergen Street Mission
  • Matutdelingsprogram
30% av skoleåret er praksis

INNENLANDSPRAKSIS

Høst/Vår

Gjennom to praksisperioder på ca èn ukes varighet hver, reiser vi til flere av de over 20 samarbeidende menighetene i Kristent Nettverk . Etter en periode med fokus på forberedelser og teambygging på skolen, sender vi elever bl.a til: Stavanger, Sunnhordland, Oslo, Trondheim, Vesterålen, Tromsø eller Kirkenes (Murmansk)

Inndelt i mindre team reiser vi og blir kjent med ledere og fellesskapene lokalt. Vi tjenestegjør med det Gud har gitt oss, og har fokus på å utruste lokalmenighetene vi besøker. Dette kan for eksempel skje gjennom barne -og ungdomsleirer, gudstjenester, bibelgrupper i hjemmene, utdeling av mat, skolebesøk, gateevangelisering , fjellturer og opplevelser. I praksis møter vi mennesker som lever sine hverdagsliv styrt av visjonen der de bor: “Å kjenne Han og gjøre Ham kjent.

INNENLANDS-PRAKSIS

Høst/Vår

UTENLANDSPRAKSIS

Vår

Verden blir ikke den samme.

UTENLANDS-PRAKSIS

Vår

Vi får muligheten til å reise og delta i misjons - og bistandsarbeid drevet av MWBPHI, gjennom et 3 eller 8 ukers program. Ved å aktivt ta del i arbeidet blant  urbefolkningen i landsbyer, blant barn, unge og voksne i slummen, på fødeklinikker, på barnehjem, i fengselsarbeid og matutdelingsprogram. Det blir et unikt og sterkt møte med mennesker fra en annen kultur, med et annet levesett og helt andre forutsetninger for livet. Her får vi være med å arrangere leirer for barn og unge med fokus på å dele evangeliet, undervise, trene og disippelgjøre. Det blir også tid til eksotiske opplevelser med snorkling, bading og padleturer, der du kan nyte sol, fellesskap og vakker natur. Skolen legger til rette for et godt forberedelsesprogram, oppfølging underveis av erfarne norske misjonærer og debriefing og veiledning i etterkant. Gjennom alt dette står du igjen med erfaringer og opplevelser for livet. Verden blir ikke den samme.

TILBAKE TIL HOVEDSIDEN

«Sterkt å se hvordan evangeliet er redningen for alle typer mennesker.»

- Kristoffer 2018/2019, Filippinene

«Jeg vil gi alt for Jesus, uansett hva det måtte koste - det er verdt det»
«Vi har fått se Gud berøre mange mennesker»

- Marie 2018/2019, Filippinene

«Jeg ble desperat etter Gud på en annen måte enn jeg hadde vært før»

- Marie 2015/16, Bolivia

«Sterkt å se hvordan evangeliet er redningen for alle typer mennesker.»

- Kristoffer 2018/2019, Filippinene

«Jeg ble desperat etter Gud på en annen måte enn jeg hadde vært før»

- Marie 2015/16, Bolivia

«Jeg vil gi alt for Jesus, uansett hva det måtte koste - det er verdt det»